Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce ohně a kouře ve videosekvenci
Tomek, Peter ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza vstupní videosekvence a následné nalezení oblastí, které obsahujících oheň nebo kouř. Daný problém je rozdělen na dvě podúlohy-detekci ohně a detekci kouře. Základem a prvním krokem analýzy je detekce daných oblastí pomocí Gaussova zloženého modelu-Gaussian mixture model. Na jeho natrénovaní je použit algoritmus Expectation- Maximization, nebo skráceně EM. Pro detekci kouře se dále používa technika optického toku. Výsledné oblasti jsou pak upraveny pomocí aplikace různých morfologických metod a analýzou vzájemné polohy detekovaných oblastí. Výstupem algoritmu je opět videosek- vence, ve které jsou zvýrazněny oblasti s pravděpodobnou přítomností ohně nebo kouře.
Požární a provozní větrání v podzemních garážích
Volný, Marek ; Sánka, Imrich (oponent) ; Weyr, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou požárního odvětrání podzemních garáží. V teoretické části jsou shrnuty legislativní a normové podmínky. Jsou představeny možné simulační postupy a je popsán vliv oxidu uhelnatého, který je hlavní škodlivinou vznikající během provozu v prostoru garáží, na člověka. V praktické části je proveden výpočet a návrh provozního a požárního větrání na zadaném objektu. Funkčnost návrhu požárního větrání je ověřena pomocí FDS simulací.
Realistické zobrazení mraků a kouře
Kopidol, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ty, které využívají objemovou reprezentaci, jejich výhody a nevýhody. Následující část je hlouběji věnována vybrané technice pro zobrazování objemových dat - vykreslování mraků a kouře s ohledem na chování světla uvnitř jejich objemu (nazývané participating media), jejímu principu a vztahům ze kterých vychází. Je uveden krátký přehled aplikací, sloužících pro realistické zobrazování scény, které by byly vhodné pro implementaci vybraného algoritmu. Blender, do kterého je algoritmus implementován je popsána podrobněji, včetně jeho vnitřní struktury, obzvláště renderovacího engine. Poslední část práce je věnována návrhu algoritmu, jeho integrace do aplikace a postupu při jeho implementaci.
Realistická animace kouře
Zubal, Miloš ; Španěl, Michal (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Práce provádí základní analýzu historických a současných algoritmů pro animaci kouře. Dále jsou popsány moderní přístupy k zobrazování volumetrických dat. Na základě této analýzy jsou vybrány algoritmy použité při implementaci realistické animace kouře. Tyto algoritmy jsou podrobněji popsány a jsou zdůrazněny jejich důležité vlastnosti vzhledem k zaměření práce. Dále je podrobně popsána implementace těchto algoritmů a je provedeno měření výkonnosti. V závěru je zhodnocen dosavadní vývoj práce a jsou nastíněna další možná pokračování projektu.
Metody protimrazové ochrany sadů
Grund, Ivo
Tato bakalářská práce pojednává o nepříznivých jarních mrazech, jejich dopadech na rostliny a výskyt jarních mrazů v budoucnu. Dále je zde popis jednotlivých ochranných metod, které mají rostliny před jarními mrazy ochránit a jejich vzájemné porovnání. V poslední části je založení poloprovozního pokusu ve vlastním hrušňovém sadu.
Realistická animace kouře
Zubal, Miloš ; Španěl, Michal (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Práce provádí základní analýzu historických a současných algoritmů pro animaci kouře. Dále jsou popsány moderní přístupy k zobrazování volumetrických dat. Na základě této analýzy jsou vybrány algoritmy použité při implementaci realistické animace kouře. Tyto algoritmy jsou podrobněji popsány a jsou zdůrazněny jejich důležité vlastnosti vzhledem k zaměření práce. Dále je podrobně popsána implementace těchto algoritmů a je provedeno měření výkonnosti. V závěru je zhodnocen dosavadní vývoj práce a jsou nastíněna další možná pokračování projektu.
Požární a provozní větrání v podzemních garážích
Volný, Marek ; Sánka, Imrich (oponent) ; Weyr, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou požárního odvětrání podzemních garáží. V teoretické části jsou shrnuty legislativní a normové podmínky. Jsou představeny možné simulační postupy a je popsán vliv oxidu uhelnatého, který je hlavní škodlivinou vznikající během provozu v prostoru garáží, na člověka. V praktické části je proveden výpočet a návrh provozního a požárního větrání na zadaném objektu. Funkčnost návrhu požárního větrání je ověřena pomocí FDS simulací.
Detekce ohně a kouře ve videosekvenci
Tomek, Peter ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza vstupní videosekvence a následné nalezení oblastí, které obsahujících oheň nebo kouř. Daný problém je rozdělen na dvě podúlohy-detekci ohně a detekci kouře. Základem a prvním krokem analýzy je detekce daných oblastí pomocí Gaussova zloženého modelu-Gaussian mixture model. Na jeho natrénovaní je použit algoritmus Expectation- Maximization, nebo skráceně EM. Pro detekci kouře se dále používa technika optického toku. Výsledné oblasti jsou pak upraveny pomocí aplikace různých morfologických metod a analýzou vzájemné polohy detekovaných oblastí. Výstupem algoritmu je opět videosek- vence, ve které jsou zvýrazněny oblasti s pravděpodobnou přítomností ohně nebo kouře.
Realistické zobrazení mraků a kouře
Kopidol, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ty, které využívají objemovou reprezentaci, jejich výhody a nevýhody. Následující část je hlouběji věnována vybrané technice pro zobrazování objemových dat - vykreslování mraků a kouře s ohledem na chování světla uvnitř jejich objemu (nazývané participating media), jejímu principu a vztahům ze kterých vychází. Je uveden krátký přehled aplikací, sloužících pro realistické zobrazování scény, které by byly vhodné pro implementaci vybraného algoritmu. Blender, do kterého je algoritmus implementován je popsána podrobněji, včetně jeho vnitřní struktury, obzvláště renderovacího engine. Poslední část práce je věnována návrhu algoritmu, jeho integrace do aplikace a postupu při jeho implementaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.